Kasse i reflexgarn…

Gokväll i stugan!💙

Här kommer mönster på en virkad kasse i reflexgarn, tänker mig att det är ju himla bra, både för miljön och att man syns extra mycket med den hängandes på armen, vad tror ni?

Självklart virkar jag i mina favoritfärger…

En härlig höstkväll i vår lilla trädgård…

VIRKAD NÄTKASSE I REFLEXGARN:

Se mig, 4 nystan,

2 nystan av färg nr 1 och nr 2.

Virknål nr 7

Virka med färg nr 1, 5 lm, slut till ring med sm.

Varv 1: virka 2 hstlp i varje m, 10 hstlp

Varv 2: virka 2 hstlp i varje m, 20 hstlp

Varv 3: virka hstlp i bakre mbågen, öka jämnt fördelat till 28 m.

Varv 4: virka hlstp i bakre mbågen, öka jämnt fördelat till 39 m.

Varv 5: virka 5 lm + 1 stlp i första m, *2 lm, hoppa över 2 m, 1 stlp + 2 lm + 1 stlp* i nästa m, upprepa *-* varvet ut, avsluta med 1 sm.

Varv 6: virka sm fram till lmbågen, 6 lm + 1 dstlp runt lmbågen, *1 lm, 1 dstlp runt lmbågen, 1 lm, 1 dstlp + 2 lm + 1 dstlp runt nästa lmbåge*, upprepa *-* varvet ut, avsluta med 1 sm.

Varv 7: virka sm fram till lmbågen, 6 lm + 1 dstlp runt lmbågen, *1 lm, 1 dstlp i dstlp, 1 lm, 1 dstlp + 2 lm + 1 dstlp runt nästa lmbåge*, upprepa *-* varvet ut,avsluta med 1 sm.

Virka varv 7 7 ggr med färg nr 1, byt till färg nr 2 och virka varv 7 2 ggr.

Virka 2 lm, 89 hstlp, avsluta med 1 sm.

Byt till färg nr 1, virka 1 lm, 89 fm i bakre mbågen, avsluta med 1 sm.

Handtag:

Byt till färg nr 2, virka 1 lm, 14 fm i bakre mbågen, 34 lm, hoppa över 17 m, 28 fm i bakre mbågen, 34 lm, hoppa över 17 m, 14 fm i bakre mbågen, avsluta med 1 sm.

Virka 1 lm, virka fm i bakre mbågen varvet ut, avsluta med 1 sm.

Virka 1 lm, virka fm i bakre mbågen varvet ut, avsluta med 1 sm.

Virka sm i bakre mbågen hela varvet.

Fäst trådar.

Här får man en liten aning om hur det ser ut, fotat med blixt…

Smidigt att bara knöla ner i väskan och ta fram vid behov, tycker att det blev en fin struktur av garnet, blandningen är 50 % ull, 36 % akryl och resten reflex, passar bra nu till hösten och vintern…

Annonser

2 kommentarer på “Kasse i reflexgarn…

  1. Lilla Minas Hantverk skriver:

    Godkväll på dig! Kanonbra idé med kasse i reflexgarn👍🏻🥰

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )