Rivigt värre el inte… 

Jag har fått en sak att bita i, att virka /sticka en tvättlapp med riv i. 

Hon som vill ha den har testat en trasa i Bomull-lin, men den rev inte tillräckligt, så nu har jag testat att både virka och sticka i mattvarp. Fick tips om det igår kväll när jag var på Stickkafé hos grannen… 



En jättetrevlig kväll och nära att gå hem!;) 

I går kväll virkade jag den första och nu har jag stickat den andre provlappen… 



Och här är båda… 



Jag har testat dem både i vått och i torrt tillstånd, men tyvärr tror jag inte att de river tillräckligt… 



Jag får lämna dem vidare så får vi se vad damen i fråga säger! 

De torkade himla snabbt om inte annat, funderar på om man skulle kunna göra typ som disksvampar av just denna mattvarp, borde funka perfekt!:) 

Om inte detta blir rivigt nog, ska det testas mer, har ni några bra förslag? 

Jag funderar på Hampasnöre och Jutesnöre, de är ju lite strävare, vet dock inte hur de förhåller sig i vått tillstånd. 

Ha en fin dag fina ni! 🖤🖤🖤


Kommentera

