Deppigt värre… 

Gud, vad träligt det blev, hittade ngt skit på mina Luktärtor i morse… 



Åh, vad jag har googlat och tagit kontakt med trädgårdsmästare och hon som sålde fröna till mig, de kunde inte säga vad det var.:(

Senare under dagen insåg jag att det var mycket mer som såg likadant ut… 



Parasollbladet och Dahliorna på framsidan… 



De Svarta Klövern jag köpte i tisdags… 



Fler Dahlior… 



Alla Klöver på baksidan… 



Min fina Kaffeplanta… 



Tom pelargonens blommor och blad… 



Nu hör det till historien att i onsdags var dom här och fixade med taken i vårt område, bla sprayade de taken. 

Jag tog kontakt med byggansvarig i vår förening och han ringde firman som var här. De kommer hit på måndag och kollar, tydligen kan vissa bladsorter reagera på medlet.

Är så ledsen och tänker på all tid jag lagt ner på allt och bara tanken på att mina fina växter ev inte överlever gör mig förtvivlad. 

Min trädgård är ju min lisa för själen och där jag får ro… ❤️❤️❤️❤️

2 comments on “Deppigt värre… 

  1. papjulianna skriver:

    Men åååh….jag håller tummarna för att det inte behöver vara så illa och att de bara behöver lite återhämtning.

Kommentera

