Tårtkalas… 

Gokväll! 

I dag har vi firat herrn i huset, vi gjorde det enkelt för oss, beställde tårtorna på vårat favoritbageri, Bullvivan… 



Jag bakade en egen kaka, kladdkaka med mörk choklad i, det blev som vanligt, pannkaka, hmm, den blev så torr så det inte är sant, herregud, att det ska vara så svårt att baka nu för tiden???? 

Yngste sonens sambo förevigade oss på bild, inte ofta det händer…;)



Lika, nää, vadå??? ❤️❤️❤️❤️

5 comments on “Tårtkalas… 

  1. Laila skriver:

    Har problemen dykt upp efter du bytte spis?

    • mallasalster skriver:

      Både och, först var det när jag började baka glutenfritt, sen även när jag bakar med vanligt mjöl. Det kanske är ugnen det är fel på??? Och inte mig??? 😝 Har väl inte lärt mig den ännu…

      • Laila skriver:

        Jag fick problem när vi bytte till varmluftsugn – därav min fråga. Varmluft kräver lägre temp och kortare gräddningstid vilket jag inte hade en aning om. Blev en del ofrivilliga skorpor bakade. Och en och annan förkolnad pizza…

  2. Tomtan skriver:

    MUMSIGT!!!!! Hälsa och grattulera

Kommentera

