Sjukhusbesök… 

Godmorgon! 

I går var jag på gastroskopi, fick en återbudstid, skönt, så nu slapp jag vänta 3-4 månader på den tiden…



Fick lugnande och personalen och läkaren var så himla gulliga, så allt gick jättebra! Däckade totalt när jag kom hem, sov i flera timmar och tog det lugnt resten av dagen. 

Så nu vet jag vad som är fel, känns skönt att veta även om det inte är kul att få besked att man är sjuk, men det förstod jag ju redan. Inflammation i matstrupen, bråck på magmunnen och polyper i magsäcken. 

Prover togs och nu börjar jag med ny medicin och jag har även tagit kontakt med dietisten på medicinmottagningen för att få lite tips hur jag ska äta osv. Kan vara skönt att bolla idéer och få lite stöttning. Den sista tiden har det varit lite si och så med maten pga värk och illamående. 

Ja, jisses, den hära kroppen kör verkligen sitt eget race, ibland undrar jag faktiskt vad meningen med livet är, att vara sjuk och eländig??? 

Tur att jag har så mycket positivt omkring mig som gör att jag orkar ta nya tag och stå ut med allt skit och elände. ❤️

I kväll ska jag ut och äta med en kompis som har fyllt 50 år, det ska bli så trevligt, vi är ju där nu, 50 år, fast själv känner jag mig som 25!;);)

Ha det så bra fina ni! ❤️



2 comments on “Sjukhusbesök… 

  1. Laila skriver:

    Nej, att få reda på att man är sjuk är aldrig kul men trots allt är det skönt att få besked. Om inte annat så oroar man sig mindre för man vet varför saker och ting är som de är. Antar att en del av problemen kommer att läka ut, eller iaf förbättras, med rätt behandling.
    Hoppas du får en lugn torsdag med möjlighet att tanka ny energi ❤

Kommentera

