I valet och kvalet…. 

Det blev färgkombon nr 3, den ”vann”  överlägset både här och på Instagram, så himla bra att få hjälp av andra när det gäller vissa val här i livet!:) 

Fick även tips på att ta svartvita bilder för att se hur kontrasterna blir, har precis fixat det och så här blev det, vi börjar med färg… 



Och här kommer det svartvita… 



Vet inte hur detta blev???? Blev ingen kontrast alls el har jag gjort ngt fel??? 

Hmm, undra sa flundra, hallå Laila har du ngt svar på detta???;);) 

Väven jag ska ha till blir denna, hade den liggandes i min lilla fyndlåda som jag köpte på loppis i somras… 



Enl mönstret ska det vara Orsalinne, har inte hittat något sådant, fick dock tips om något som heter Dalalinne, finns på Hemslöjden i Skåne. 

Tror att det jag har kan passa, här är vi ju inte så nogräknade på gott och ont!;);) 

2 comments on “I valet och kvalet…. 

  1. Laila skriver:

    Möjligen beror det på att nystanen ligger i två lager ev. kan ljuset du fotade i spöka – lampljus eller dagsljus?
    Väven fungerar säkert om den har en lämplig täthet, dalaväven hade om jag minns rätt åtta trådar/cm tätare bör du nog inte ha då tråden du syr med är rätt grov.

Kommentera

