Mönsterlycka… 

Jag har som vanligt snöat in på en och samma sak, vilket jag ALLTID gör när jag upptäcker att något är kul att pyssla med! 

Att brodera blev ju ett himla bra alternativ efter min handoperation, lärde mig att brodera med vänster hand, så nu skiftar jag mellan båda händerna när den högra blir trött, himla bra! 

Jag har på Tradera budat hem lite fina mönsterböcker och häften med retrobroderier, gamla fina exemplar… 



Dessa har jag nog visat förut… 



Och häromdagen kom min stickkompis förbi med en pärm full med broderimönster som hon ville visa mig… 




Men alltså, hur snygga är inte dessa mönster, jag blir alldeles nipprig bara av att se på dem, så fin text, utseende. 

Helt klart att det var bättre förr!;) 

Sen har jag efterlyst färgad aidaväv och linneväv på min loppissida @mallasloppis på Instagram och jag har fått napp, tjohoo, så nu är det lite retromaterial på väg hem till mig, lycka!!!:):):) 

Kommentera

