Mössa i Wool Silk… 

Hej! 

I dag smet jag emellan med mösstickning, när jag egentligen skulle ägna mig åt tråkgörat på två ponchos.:/

Mönstret är från eget huvud, modellen känns bra, så jag funderar på att sticka en likadan fast med annat garn!;) 

Så här blev den… 



Jag har stickat den i Wool Silk från Hjertegarn. Började med att sticka ett parti med resår, som viks inåt som ett foder. Garnet är väldigt tunt, så att sticka den enkelt kändes lite väl ”klent”…



Fin struktur på garnet, lite tweedkänsla och det gillar ju jag!:) 



Bakifrån… 



2 comments on “Mössa i Wool Silk… 

  1. Laila skriver:

    Snyggt. Klart man måste få sticka emellan med något roligt också! Kan ju inte bara köra tråkjobb hela helgen heller 😀

Kommentera

