Väska i Tisteltyg del 2…

Godmorgon! 

I går em sydde jag det allra sista på min väska, phu, vilket pyssel och fix för att få det bra!:/

Känns inte riktigt hundra, några saker skulle jag ha gjort annorlunda. Men får jag bara till hur jag ska fästa axelremmen får den duga. 

Vissa sömmar känns klumpiga och otympliga, men en sak är i alla fall säker, den kommer aldrig släppa i sömmarna, ha, ha, har sytt och sicksackat som bara den!;) 

Så här blev den… 


Jag hade tänkt att stansa ”hål” öljetter längst upp på varje sida och kroka i karbinhakar som axelremmen ska sitta på, men tror inte att det blir bra. 

Så här blev fodret, måste även få till en snygg söm upptill utefter kanten… 



Jag har hittat en svart axelrem från en väska jag köpt, brukar spara dessa när jag inte använder dom, alltid bra att ha!

Den kan funka som axelrem eftersom det är svarta detaljer i tyget. 

Den andra sidan ser ut så här… 


2 comments on “Väska i Tisteltyg del 2…

  1. Laila skriver:

    Jag hade inte heller valt öljetterna. Vill du kunna ta av axelremmen så hade jag satt dit vikt tyg med en ring för lätt i och ur krokning.

Kommentera

