Mössa i Lana Cotton 212 och Kid Silk… 

Goddagens! 

Nu har jag äntligen blivit klar med min rosa mössa, den jag började på på julafton!;) 

Voil’a… 



Gjorde den ganska lång så jag får lite häng på den och det är lös passform på den… 



Jag har stickat den i Lana Cotton 212  från Hjertegarn och Kid Silk från Drops, en tråd av varje. 




Mönstret är från eget huvud… 




Här kommer mönstret om någon vill ha!:) 

MÖSSA. 

I nystan Lana Cotton 212  och 1 nystan Kid Silk. 

Rundst nr 3/40, 4/40. 

Arbetet stickas runt. 

Lägg upp med en tråd av varje 109 m på st nr 3.

Sticka 2 varv slätstickning, sedan stickas det resår, 1 rm, 1 am ca 2 cm. 

Byt till st nr 4, öka jämnt fördelat till 120 m, sticka slätstickning tills arbetet mäter 25 cm el önskad längd. Nu ska intagningarna börja. 

Intagningar: 

*Sticka 9 m, 2 m ihop* upprepa *-* varvet ut. 

Fortsätt på detta sätt *-* i 7 varv och minska antalet m innan 2 m ihop på varje varv. Dra sedan tråden igenom de kvarvarande maskorna och dra ihop mössan, fäst trådarna. 

När man avmaskar på varje varv blir ihoptagningen som ett fint litet mönster. 

Färdigt mått ca 27 cm. 

2 comments on “Mössa i Lana Cotton 212 och Kid Silk… 

Kommentera

