Ingen bra början på året…

Goddagens! 

Hoppas allt är bra med er, här har vi äntligen fått vinter, minusgrader och snö! 

Tyvärr kan jag inte njuta av det fullt ut, är i viloläge inomhus. En j-k-a början på detta år, det började med min IBS/magkatarrmage under nyårshelgen, i onsdags halkade jag omkull och slog mig halvt fördärvad och i går började mitt blodsocker krångla, har fått ketoner i blodet och mår pyton.:(

Så nu är det extra mycket koll av blodsockret, så länge det inte blir sämre håller jag mig hemma. Ingen idé att åka till akuten över helgen om jag slipper!:/

Att jag får Ketoner i blodet beror på att mitt blodsocker är väldigt högt, när man har insulinpump är det något man lätt kan få pga att man inte har något långtidsverkande insulin i pumpen. Så nu får jag hålla stenkoll och ta extra insulin med spruta för att se hur kroppen svarar. Dricka mycket vatten så att jag inte blir uttorkad och försöka få i mig mat som jag ska. 

Trots eländet tog jag mig ut på en kort promenad i går em… 



14,9 minus var det och helt underbart, kunde bara inte låta bli!:) Sent i går kväll hade vi 20,9 minus, älskar’t! 

I dag blir det vila hela dagen lång, Tour de Ski och Skidskytte på tv:n, ska fortsätta på mina benvärmare… 



Har gjort klart den första, så nu är det bara en kvar!:) 

Ha en fin Trettondag! ❤️

4 comments on “Ingen bra början på året…

  1. Laila skriver:

    Nä, akuten vill man inte uppsöka om det inte är superakut framför allt inte på helger…
    Hoppas att det ordnar sig med ditt blodsocker. Är det för att ibs:en började krångla igen som du fått problem med blodsockret? Jag har ingen diabetes men när min ibs var som värst fick jag ofta känning av att blodsockret dök och jag mådde pyton 😝

    • mallasalster skriver:

      Vet inte vad det beror på, jag kan ha stött i insulinpumpen när jag ramlade och infarten kan ha blivit störd, det kan bero på magen el annars håller jag på att bli sjuk, vi får se de närmaste dagarna.
      I mitt fall ökar blodsockret oftast när magen är i obalans.😔

  2. Tomtan skriver:

    Men……. Du måste ta hand om dig!!!!! Hoppas det har vänt till det bättre nu ❤️❤️❤️❤️

Kommentera

