Ut med det gamla, in med det nya… 

Avslutade min trädgårdsäsong 2016 med att göra en sak jag aldrig trodde jag skulle göra…

 



Slängde ALLA mina pelargoner som stod ute i förrådet, herrejisses, vilken grej, helt otroligt, oops, vad hände?!?!:/

Jag har tröttnat på att släpa fram och tillbaka, plantera om, bli besviken när dom inte vill blomma och varken knoppen el kroppen orkar längre.  

Kommer säkert bli kul att köpa lite nytt till pelargonhuset!;) 

Och idag har jag beställt några Dahlior från Bulbs.se… 




Undra sa flundra om detta blir min nya last???;) 




Betydligt lättare att hållas med, har tänkt att både ha dom i rabatterna och i krukor… 




Härliga färger… 




Hoppas verkligen att dom överensstämmer med bilderna…

 



Så nu längtar jag till mars månad när leverans sker… 



4 comments on “Ut med det gamla, in med det nya… 

  1. Laila skriver:

    Oj! Det var som katten!! Nej, det trodde man inte ☺ Men ibland är det bara så, man tvärvänder och gör av med något och gör rum för nytt. Hoppas Dahliorna trivs hos dig och ger riklig blom i retur.

Kommentera

