Lärd av de lärda…

För något år sedan eller fler, minnet är bra men kort, så började jag att brodera detta… 


Det skulle bli ett överdrag till min pall, men insåg ganska snart att det inte skulle fungera så bra när sitsen var rund. 

Så ett kuddfodral skulle det få bli!

Jag sydde och sydde och brydde mig inte om att fästa några trådar utan körde bara på… 



Trådarna blev mer och mer i vägen, höll på att bli tokig på kuppen, inte kul att ta reda på!:/

När jag började sy på mitt kuddfodral ”kors och tvärs” hade jag snappat upp från boken att man ska fästa alla trådar under tiden, kolla, vilken skillnad… 



Betydligt trevligare att hållas med!:) 

I går tog jag dock tag i eländet…

 


Tog lite i taget… 



Jag hade visst strykit vlieseline på en del av baksidan, där jag hade försökt mig på att få någon rätsida på det hela, jag ska stryka på det även på resten, blir lite mer stadga om inte annat! 

2 comments on “Lärd av de lärda…

  1. Laila skriver:

    Oj, det var värre ryamatta än jag brukar ha! Jag fäster iofs allteftersom men vill ha lite koll ifall man hamnat galet någonstanns…

Kommentera

