Adventsmys… 

Gokväll! 

Första advent i dag, jisses vad tiden går, den rullar på fast det inte alltid är speciellt roligt… 

Den här hösten har varit så himla tuff, jag har verkligen kämpat på och tagit en dag i taget. Jag har sett framemot att advent skulle komma för lite mys och värme… 


Alla ljus och mys inför julen, men fy, vad jobbigt allt blev… Tänker så mycket på pappa, han älskade verkligen julen, han började alltid planera den redan efter midsommar!;) 

Vissa saker som jag plockar fram och gör är så mycket han, så jag ids nästan inte se dom… 

Så jäkla tufft… 

En lugn dag blev det idag, som tur är har det varit skidor på tv, så där har jag legat och kollat och broderat… 


Jag fick nog av ”sladdret” på mitt första försök, så jag gjorde om och tog häftstift istället för nål och tråd… 


Det blev betydligt bättre, både att titta på och att brodera på! 

Fastän dagen har varit ledsam så bakade jag en adventskaka, blev himla god så jag får väl tröstäta resten av dagen… 


Hoppas att ni har haft en lugn och skön första advent! ❤️❤️❤️

2 comments on “Adventsmys… 

  1. Laila skriver:

    Här har det inte blivit många knop idag, men ute har det varit en strålande fin dag.
    Kakan ser mumsig ut 😋

  2. Tomtan skriver:

    Här har det städats, mest för att det är hundra år sen sist😀

Kommentera

