Broderihjälp…

Hej! 

Skönt att gårdagen är över, det där med Fars dags firande tog på krafterna, många tankar som snurrade och att somna var ett kapitel för sig…:( 

Sen försöker jag ju att hålla mig sysselsatt med att brodera med vänster hand, men det där med att hålla i broderiet med höger hand var ingen höjdare,  aj, aj, aj, vad ont jag får!:(
Kom på att mamma eventuellt kunde ha en broderiram, så jag ringde dit och visst hade hon det!

Så i lördags hämtade vi den hos henne, går betydligt bättre än utan… 



Men jag får verkligen ta det lugnt med handen, får ont redan efter en liten stund. Som tur är att jag precis börjat på en ny cd-bok!;)

Om jag sitter och broderar går det bättre för då vilar handen på en kudde, alla sätt är bra utom dom dåliga…🙂

I morgon ska jag in och ta bort stygnen, det ska bli skönt, och att bli av med det där smutsiga bandaget kommer kännas bra!

2 comments on “Broderihjälp…

  1. Laila skriver:

    Palla upp broderiet mellan något lämpligt- då behöver du inte greppa om det utan kan låta handen/armen vila mot det för att hålla stilla arbetet.
    Lycka till 💕

Kommentera

