Lite si och så… 

Goddagens! 



Jag mår inte så bra just nu, trött, sliten och ledsen…

Allt som har hänt med pappa har satt sig i kroppen, har nu fått stränga order av min diabetesläkare att jag måste vila, ta det lugnt och göra saker som jag mår bra utav.

Mitt blodsocker kör bergodalbana, typ ena stunden över 20 och andra stunden under 2, hinner inte med för fem öre!

När mamma blev sjuk var det som att trycka på en knapp, då gick jag igång i 120, oro, telefonsamtal osv, blev direkt knäpp, kunde inte koppla av en sekund. 

Blev helt slut och en förkylning på det gjorde inte saken bättre.

Jag var inne till Vårdcentralen för nga veckor sedan och tog prov, dom kollade både det ena och det andra eftersom jag inte mådde bra, då visade det sig att mina järndepåer var låga. 

Så nu har jag börjat med järntillskott, köpte även vanliga vitaminer för att fylla på, så nu hoppas jag på att bli piggare!

Orkar inte handarbeta ens och då är det illa, hade tänkt bli klar med lille Gunnars julklapp, men det får nog bli en present lagom tills efter årskiftet, men vi får se, lusten kanske hinner tillbaka innan det är dags för handoperationen!;)

Men i morgon kommer lille Gunnar och hälsar på, då ska han få sin tubhalsduk och mössa, så håll tummarna att de passar! 

Kram på er!❤




7 comments on “Lite si och så… 

  1. Laila skriver:

    Tråkigt att höra att du inte mår bra, men med allt du gått igenom på senaste tiden är det inte konstigt att kroppen ballar ur…
    Koppla av och bara göra sånt man mår bra av är ett bra råd men tyvärr inte helt lätt att följa. Oron sätter sig liksom över förnuftet.
    Hoppas du lyckas hitta jämnvikten i tillvaron (och blodsockret) igen.
    Varma tankar sänder jag dig 💕

  2. Lena skriver:

    Huvva…
    Nu får du lova att du tar hand om dig!!!
    Ordentligt alltså!!!
    /Lena

  3. Linda skriver:

    Var rädd om dig ❤️

Kommentera

