Slö fredag…

Gokväll! 

I dag tog jag det lugnt, var på Stickkafé på min LYS igår kväll. Var med som ledsagare till en stickvän och det där med färdtjänst är inget vidare alls!:(

Vi skulle bli hämtade kl 20.20, vi väntade och väntade och väntade…hon ringde färdtjänst och dom sa att bilen kommer snart, snart och snart??? 

När klockan var 21.05 kom bilen och jag var helt slut av att stå och vänta, kl 21.45 klev jag innanför dörren, fler som skulle hem och vi var sista anhalten!

Så ca 4,5 tim var jag borta och 2 av dessa på Stickkafét och 2,5 av dessa gick till resan, men hallå, ska dom som åker färdtjänst behöva ha det så???

Tycker att det är förskräckligt och för min egen skull fixar jag det inte, det tar knäcken på min rygg, så det lär bli buss för mig om jag ska åka in ngt mer.:(

Vi fick vänta länge första gången vi var i väg, men igår tog priset!!:/

Vi hade dock himla trevligt på Stickkaféet i allafall…:)

Jag blev klar med den första julklappen i dag…


Just nu ligger den på blockning, så i morgon får vi se hur den blev, känner mig lite osäker på vad jag tycker än så länge…förhoppningsvis känns det bättre då!;)

Natti natti och sov gott! ❤

2 comments on “Slö fredag…

  1. Laila skriver:

    Kanske känns det ännu bättre efter jul och du sett den på? Ibland är det ju först då man ser att det, faktiskt, blev bra.
    Var rädd om dig och vila dun stackars rygg efter den vedermödan! Tyvärr verkar det där med långa väntetider vid färdtjänst vara mer regel än undantag 😡

    • mallasalster skriver:

      Jag ska sy i knapparna, då kanske det blir bättre, är alldeles för petig när saker och ting ska ges bort! 😉 Ja, det är nog så, synd om människor som vill komma iväg och göra saker mm och det är deras enda sätt. 😡

Kommentera

