Jag skulle ju bara…

Ja, jag skulle bara gräva ur ena rabatten på framsidan, göra den lite bredare åt ena hållet…

Min låga Buxbomshäck har jag gett bort till min kära kompis K, den står liksom bara här och gör inget nytta, varken bu eller bä för min del!

Så planen var att bredda rabatten och plantera Vit Isop istället som jag sedan ska formklippa och hålla efter.

Början…



Det var bara mossa, så det enda som behövdes i princip var att göra en rak kant och luckra jorden, so far so good…



Buxbomen ska stå kvar några veckor, tills det är dags att gräva upp den och flytta till Brickeberg!

Jag brukar alltid klippa ur Smällspirean på framsidan på våren, ta bort alla fula och gamla grenar, jag gillar mest de årsgamla bladen och busken trivs bättre så. Började med det och helt plötsligt hade jag klippt ner alltihopa, oj, hur tänkte jag här då?????





Det gick av bara farten och det var säkert någon mening med det hela, trädet syns ju bättre och de andra växterna blir säkert glada av lite mer soljus…



Efter en stunds vila tog jag en gammal planta av min Vita Isop och föryngrade den genom att dra isär den i mindre plantor. Klipper även av rötterna en hel del när jag föryngrar, rotsystemet får bättre plats i jorden och sätter bättre fart efter omplanteringen.

Här är Isopen på plats…


Det är lite tuffsigt och rufsigt, men det reder nog ut sig till våren…


Jag hade bästa chefen som höll koll över mig…


Och vad jag pysslade med…;)


4 comments on “Jag skulle ju bara…

  1. Laila skriver:

    Det är farligt med ska bara 😉 Fast slutresultatet ser prydligt ut tycker jag.

  2. Tomtan skriver:

    Bäddade in mina blommor i granris i helgen. Nu får vi se om de överlever vintern.

Kommentera

