Draperisömnad…

Häromdagen fick jag gladpost från Linne och Lump och Cirkusloppan… 



De tre översta tygerna var det som dök upp, det understa hade jag sen tidigare. 

Vad det ska bli???

Jo, det ska bli ett draperi i lapptäcksvariant, jag ska sy ihop bitar som sedan ska bli ett draperi till mitt pysselrum. Tyvärr räcker inte dessa tyger utan jag är fortfarande på jakt efter mer i denna stil, färg och form.

Draperiet ska täcka en lång öppning, bakom kommer det bli ”förråd” och där ska alla mina garner vara.

Så vi får se när det blir dags för mig att börja klippa och sy, ser framemot det!:)

Kommentera

