Koftan Gertrud… 

Goddagens! 

Här har hösten kommit, bara sisådär, från den ena dagen till den andra…

Min Gertrud som var min midsommarstickning kom ju av sig pga annat som inträffade, men nu lagom till höstens intågande blev hon klar…



Jag har struntat i spetsmönstret framtill denna gång…



Istället har jag stickat ett enkelt hålmönster framtill och vid raglanökningarna… 



Tyvärr måste jag sy ihop knapphålen, när jag som är en större storlek än vad Ester är så åker knapparna upp, alldeles för små för dessa knapphål!:/

Och kan ju inte låta bli att visa den hära ärmkullen…;)



Nöjd blev jag iallafall,  ha en finfin helg alla ni finingar där ute!❤❤❤

5 comments on “Koftan Gertrud… 

  1. Laila skriver:

    Enklare att byta knappar… Fast de du har var väldigt vackra till.
    Trevlig helg

  2. Tomtan skriver:

    Åh så fin!!!!

Kommentera

