Skuggläge och lisa för själen…

Det här med växter i skuggläge kan vara lite klurigt, det finns så många som trivs där, själv älskar jag dessa skuggväxter…



Mina små ”mosskuddar” har blivit precis så som jag ville ha det…



Honungsrosen, Trebladsspiran, Lärken, Alunroten och Fotbladet trivs förträffligt på vår framsida… 



Min trädgård är min lisa för själen, där får jag tröst, tankarna flyger iväg liksom tiden…

Utan min trädgård vore jag helt rotlös, skulle bli helt förvillad, att få ta mina morgon och kvällsrundor och se att livet går vidare trots allt…

Ett sätt att inse och bearbeta att livet är både glädje och sorg, även om man ibland bara vill stänga av eller gå och gömma sig…

Att se allt det gröna och blommande som man själv planterat och följt från början, att vårda och njuta av det lilla här i livet…




One comment on “Skuggläge och lisa för själen…

  1. Laila skriver:

    Ibland behöver vi alla påminnas om att det finns liv och växtkraft även på skuggsidan… Fina bilder av din grönska ☺

Kommentera

