Min vita Gertrud och ett himla trixande… 

Goddagens! 

Här är det verkligen upp och ned mest hela tiden, all tid och energi går åt att ta hand om pappa och oroa sig mest hela tiden. 

Förra veckan fick han flytta till ett korttidsboende pga platsbrist på USÖ och idag var det dags för nästa flytt, denna gång till ett nytt korttidsboende. Ett himla trixande hit och dit och han mår absolut inte bra av detta.:(

Det tar på hans krafter, oro, ångest och annat som tar så mycket energi. Det är så svårt att stå bredvid… 

När jag inte mår bra i själen och oron gnager, då är det skönt att vara i vår lilla trädgård, nu har jag gått igenom varenda rabatt, finns inget mer att göra, får väl fråga grannen om jag får fortsätta hos dom!;)


Skämtåsido…jag har planterat rosorna jag köpte i Lindesberg, här är en utav dom…


Inte så stor ännu, men växer nog snart till sig! 

Mitt handarbete får mestadels ligga där det ligger och att lyssna på cd-bok finns det inte mycket engagemang för, får spola tillbaka och lyssna om hela tiden.

Jag har dock kommit så pass långt på min Gertrud att jag har delat upp för kroppen och ärmarna… 



Det blir kortare ärmar på denna och tror även att längden också blir lite kortare, det är ju en sommarkofta och då vill jag ha en nättare variant. 

Jag är nöjd med hålranden vid resårkanten och vid raglanökningarna…



Garnet, Belle från Drops blir ganska ojämnt när man stickar med det, bygger ihop sig bra vid tvätt och resultatet blir snyggare som tur är!;)

Tyvärr tror jag att knapparna som jag köpt till blir för små, så antingen får jag sy ihop knapphålen el köpa nya knappar, inget kul något utav det!


Kommentera

