Myrna eller Gertrud…

Det är den stora frågan just nu!;)

Sist jag var till min LYS köpte jag garn till bla en vit kofta, Belle från Drops blev det och jättefina knappar till.

Blev helt plötsligt himla sugen på något vitt!;)

image

Fäste alldeles precis nu sista tråden på denna hära…

image

Nu ligger den i tvättmaskinen för att sedan blockas, så nu vill jag ju börja med något nytt såklar’t!

Har dock några fler UFO:n liggandes,  men dom får jag variera med, får hoppas att jag kan beta av dom allteftersom.

Så nu är det bara för mig att välja, Myrna eller Gertrud???

Ha en fin helg!❤

2 comments on “Myrna eller Gertrud…

  1. Ewa skriver:

    Jag har Myrna som favorit på Ravelry, men när jag också blev sugen på något vitt blev det koftan Juni, https://tygochgarn.wordpress.com/2016/06/15/rolig-stickning/ i Tilda.
    Undrar vad du bestämde dig för?

    • mallasalster skriver:

      Jag har en ”nästan klar” Myrna liggandes, en ärm kvar typ, kommer ihåg att den var himla kul att sticka. Men Gertrud är ju så himla fin…
      Juni-koftan är oxå jättefin, önskar jag kunde sticka spetsmönster, är ”spetsmönsteranalfabet”…:(

Kommentera

