Trädgårdsresa…

Goddagens!

I går var det äntligen dags för mig att få åka till Ulriksdals Trädgård, åh, vad jag hade längtat!

image

Fick tips om denna bussresa av grannen, hon hade varit där förra året och tyckte det var jättetrevligt.

Jag och mitt sällskap bokade resa och vi skulle gå på vid vår lokala Konsumbutik.

Vi tyckte det var himla smidigt och bekvämt.

Det skulle vara en demonstration av ullmadrasser mm i samband med lunchen, och det tänkte vi väl att vi skulle stå ut med!;)

Ha, ha, där gick vi bet…
När vi kom upp till Stockholm fick vi sitta på en kinarestaurang i tre timmar och vänta, därav en timme var ulldemonstrationen, kul…not…så j-k-a B!!!

När vi väl kommer till Ulriksdal glada i hågen att äntligen få komma dit så säger chauffören att senast 15.30 ska vi åka hemåt…va???…hmmm…så typ 1,5 tim fick vi vara där…men hallå???? Vad är det här är för  trädgårdsresa????

Så det blev så himla stressigt och vi hann inte med hälften av det vi ville se, så surt!:(

Jag hann ta några kort…

image

image

image

Vi koncentrerade oss på det som fanns inomhus och det som var utomhus ”sprang”  vi typ förbi när vi skulle till kassan…

image

Mycket fina saker och växter fanns det…

Vi hann även med en snabbfika…

image

Det var tur att resesällskapet var trevligt och att jag hade min bussvirkning med…

image

12 comments on “Trädgårdsresa…

  1. Laila skriver:

    Tråkigt när det inte blir som man hoppats på 😐

    • mallasalster skriver:

      Jättetrist, eftersom den hette Trädgårdsresa till Ulriksdal… 😕

      • Laila skriver:

        Frågan jag ställer mig är, var det de där tre timmarna på restaurangen som ställde till det eller var de timmarna planerade?

      • mallasalster skriver:

        Vet inte, infon jag fick var att det skulle vara en kortare demonstration ihop med lunch, definitionen av ”kort” tyder vi tydligen olika, fast när det gått ca två tim så var det många som började skruva på sig och muttra…😝

      • Laila skriver:

        Höll de på med demon i tre timmar!?! Jag hade kontaktat arrangören och frågat om de verkligen tyckte det var en trädgårdsresa och inte en ”ulldemoresa med en liten trädgårds titt”…

      • mallasalster skriver:

        Bra idé, de behöver verkligen döpa om den resan! Hörde att ngn hade åkt just med detta bolag och då fick dom vara där i 45 min, så vi kanske ska känna oss nöjda trots allt, ha, ha, helt otroligt!!!

  2. Linda skriver:

    Va tråkigt att ni fick stressa!

  3. Tomtan skriver:

    Tråkigt att det inte blev som du hoppats.

  4. madamboll skriver:

    Gör så! De har välsorterat då det gäller rosor bla. Och fina trädgårdsdetaljer!
    Kör själv om du kan och använd gps eller Google map.
    Går toppenbra.
    /marita

Kommentera

