En ”pausdag” idag…

Jag har skapat ett nytt begrepp,  ”pausdag”, en dag då jag pausar från allt utom att mysa runt hemma, pyssla med mina projekt, trädgård och bara får vara!

Det är lite mycket med oro och tankar mm pga att vår pappa är dålig, många läkarbesök, arbetsterapeuter, sköterskor som vi har kontakt med.

Får stänga av och pausa och bara fokusera på sånt som jag mår bra av, samtidigt som jag självklart vill vara delaktig så mycket jag kan i pappas sjukdom.

Som tur är så är vi tre systrar som hjälps åt, vi har våra olika ”uppgifter”.

I går var det tre inbokade möten, så när pappa vilade efter maten stickade jag efter maten…;)

image

Och i dag är det en pausdag, jag pysslar i trädgården…

image

Har klippt Buxbomshäcken och buxbomskloten…

image

Tyvärr ser häcken inte så pigg ut, antingen har den fått en sjukdom el annars har den frostskador, vi får se om den piggar på sig nu efter friseringen.

Buxbomskloten är betydligt fräschare…

image

Alla fräscha kvistar ska bli sticklingar, så dessa ska jag ut och plantera bara jag har vilat en stund.:)

Jag har tagit en promenad med E och Charlie, vi hamnade mitt i svenska flaggan, gula fält och blå himmel…

image

Det är helt klart ett nöje att ta promenader i denna miljö, en lisa för själen…💙

image

Nu blir det virkning och vila, paus pågår, stör ej…

image

4 comments on “En ”pausdag” idag…

  1. esmaralda skriver:

    Jag tror du är inne på rätt spår och att alla behöver en paus dag då ock då. Jag har bestämt att en dag i veckan behöver jag inte skriva på mitt manus utan kan göra annat, sådant som jag vill göra men inte hinner med. Har varit lite slarvig med det och tagit för mycket paus dagar, vilket jag inte tror är bra det heller.

    Tack för att du påminde mig om en pausdag.

  2. Laila skriver:

    Man måste få trycka på pausknappen och få ladda batterierna annars går det illa tillslut. Ta hand om dig du med gott samvete.

Kommentera

