Blockad och klar…

Godmorgon!

Nu är den äntligen klar…

image

Den fick ligga över natten och nu blev det dags för Ester att ta vid, provning och fotografering…;)

image

Den ser himla lång ut, men den lär kortas av när jag ska bära den, har lite mer former och omfång än damen i fråga…

image

Så här blev lösningen för att göra den lite större…

image

Lite på sniskan…

image

Jag fick till halsringningen bra, virkade flera varv med fm och minskade allteftersom för att få den mindre…

image

Jag har virkat den i Drops ❤ You #7, ett jätteskönt och mjukt garn, det fick bli virknål nr 2,5 för att få rätt masktäthet.

Ett jättekul mönster att virka, enkelt och snabbt att lära sig!:)

image

Så nu hoppas jag på varmare väder så jag får använda den!:)

4 comments on “Blockad och klar…

  1. Laila skriver:

    Den lösningen i sidan ser inte ut som en lösning, den ser ut som det var tänkt att vara precis så ☺
    Halsringningen blev också väldigt bra. Det ser mer arbetat och ”färdigt” ut tycker jag, både på virkat och stickat, med en liten kant.

  2. Bea skriver:

    Den är verkligen jätte fin
    Mvh Bea från örebro

Kommentera

