Färgglad poncho…

Gokväll i stugan!

Nu är ponchon som jag har virkat till min LYS klar.
I går la jag den på blockning…

image

Jag har virkat den i stl S/M, så den blev lite trång på Ester…;)

image

För att göra den lite vidare virkade jag på några varv med fm på ena kortsidan…

image

På plats…

image

Jag har virkat den i Sol Degradé från Lang Yarns, ett melerat bandgarn…

image

Jag fick gå upp en stl på virknålen för att få till rätt mått, detta garn bygger inte på samma sätt som Paris.
Mönstret heter 157-51 och finns på Drops hemsida.

Det var en som undrade i dag hur många sådana här ponchos jag har gjort, hi, hi, jag har gjort så många, så jag har tappat räkningen…;)

Ett jättekul mönster att virka!

Kommentera

