Poncho i garn från Sublime…

Mitt lilla projekt jag stickade på stickmaskinen häromdagen är klart.
Hade bara sex nystan av garnet, så den fick bli så stor som den blev!

Den blev lite i kortaste laget tyckte jag allt, men sydde ihop den ändå och slängde in den i tvättmaskinen.
Ha, ha, det gjorde underverk!!!;);)

Den blev typ dubbel så stor…

image

Jag har stickat den i Baby Cashmere Merino Silk dk från Sublime. Köpte det när min LYS reade ut det för ngt år sedan. Älskar färgen…

image

Och garnet är så mjukt och skönt, kommer bli ett jätteskönt plagg till vår och sommarkvällarna!

Närbild…

image

Jag stickade två likadana stycken på stickmaskinen, sen sydde jag ihop kortsida mot långsida på båda styckena.
Sparade lite av ena stycket för att få en lite större hals och en snygg detalj. Funderar på om jag ev ska sy på en knapp, vet inte, kanske blir för mycket…el?

image

Provade att sy dit en dragkedja på ena sömmen, men det blev inte bra alls!
Så det blev ingen extra detalj, men det var nog lika bra, för dragkedjan hade ju inte töjt sig på samma sätt som det andra. Ibland känns det som att det är någon mening med vissa saker.:)

5 comments on “Poncho i garn från Sublime…

  1. Laila skriver:

    Tur den var i minsta laget till att börja med för nu, efter tvätt, ser den ju perfekt ut i storlek ☺

  2. Tomtan skriver:

    Tummen upp!

Kommentera

