Det rör på sig…

Goddagens!

Jag önskade mig mycket med handarbetstid och boklyssning över Påsk och det har jag fått!:)

Det går sakta men säkert framåt med min virkade topp/ mitt linne…

image

Jättekul mönster att virka, dock tar det tid, virkar med virknål nr 2,5, men det är ju fortfarande tid kvar till sommaren!;)

image

På min topp i Belle har jag delat upp för kropp och ärmar, gjorde det i natt och glad i hågen provade jag den alldeles nyss…

image

Skit också, surt sa räven, den är ju alldeles för stooor!!!!!

Blir så himla trött…..:(

Jag har lyssnat klart på en av tre böcker som jag hade som påskläsning, dessa två är kvar, är nästan klar med båda…

image

Alla tre böcker fick helt klart godkänt!:)

6 comments on “Det rör på sig…

  1. Laila skriver:

    Surt var det verkligen 😡 Har du gjort raglanökningarna på varje varv?? Den ser ju ut att vara rätt förutom just vid ärmhålen…

    • mallasalster skriver:

      Skitsurt!!! Vartannat varv, i början fler per varv och sedan mindre antal.
      Skulle behöva större tuttar, då skulle den sitta som ett smäck!!!😂😂😂
      Antingen får jag räkna om, byta till mindre stickor el göra en mindre stl, vi får se, låter den vara ett tag.

      • Laila skriver:

        Du får skaffa rejält med stoppning i bh:n 😉
        Senaste raglanärmen jag gjorde var uppifrån och ner och jag skulle öka en maska på var sida om mittmaskan, dvs 8m på ett varv och ökningen skulle göras på vart annat varv. Räckte gott även till mina stora tuttar 😀
        Om jag inte minns fel skulle man inte öka ett visst antal gånger utan tills passformen vart rätt…

      • mallasalster skriver:

        Ha, ha, ibland får jag till det, ibland inte…😉 Det var 12 m de första gångerna, sedan 8 m ett visst antal, spännande fortsättning följer… 😝

  2. Tomtan skriver:

    Gör om gör rätt…… SUCK!

Kommentera

