Påskafton…

Lugnt och skönt hela dagen lång, var in till stan en sväng på dan, sen blev det att fixa det sista inför middagen…

image

Påskaägg och presenter till grabbarna i familjen, gott godis är alltid uppskattat!;)

Medans potatisen kokade upp pysslade jag med detta…

image

Ett nytt virkprojekt på g, ett linne i finaste ceriserosa!

Skulle sy i knapparna på min Miette tidigare i dag, blev ingen höjdare, ni vet den där känslan när man inser att man missat ett knapphål och alla trådar är fästade och man inte vill göra om…snyft, inget vidare alls…:(

image

Vet i tusan hur jag ska lösa detta, får ”fnula” lite på det, nya tag någon annan dag!

4 comments on “Påskafton…

  1. Laila skriver:

    I år har vi inte gjort någon påskmat ihop, mamma och jag, känns lite konstigt men jag tror inte någon av oss kände för det (vi är lite halvskrabbiga allihop här). Vilket knapphål är det som saknas? Mitt på eller är det högre upp??

    • mallasalster skriver:

      Skönt att ta det lugnt. Det är det tredje uppifrån, har totalt räknat fel så ska det göras ett nytt blir det inte bra alls!😣 Men eftersom jag oftast bara knäpper upptill kanske det funkar ändå, ska ta tag i det i morgon, så åtminstone knapparna kommer på plats! 😊

  2. Laila skriver:

    Eller så får du sy på knapparna, sy igen knapphålen och sy på tryckknappar 😉

Kommentera

