Min måndag…

Gokväll i stugan!

I dag har jag varit på mammografi, tänk, vilken lyx vi har, att vi får detta tillfälle att kolla upp hur vi mår!
Vet att det är många som inte gillar det, men jag är himla tacksam för det.❤

Jag började att äta Östrogen för drygt ett år sedan och det här med Östrogenet = bröstcancer sitter i bakhuvudet, vilket lägger lite ”dunkel” över det hela.
Pratade med sköterskan om det i dag och hon tyckte att jag hade tagit rätt beslut, livskvalitet är också viktigt.

Nu hör det ju till saken att vi inte har något ärftligt i familjen av bröstcancer, för då ska man självklart fundera.

Har ni nga erfarenheter?

Var även på min andra ”lektion” i Basal Kroppskännedom, det kändes superbra, tror att min kropp reagerade himla mycket på den, för här har jag vilat och småslumrat hela em!;)

Vi spelade in det hela på min mobil, nu ska jag försöka få till det så att jag kan använda mig av denna lektion hemmavid.
Vi försökte lyssna på det innan jag gick därifrån, men vi gick bet, ha, ha, vi fick bara igång testinspelningen som jag gjorde hemma när jag laddade hem appen!
Vi var tydligen lika otekniska både hon och jag…;););)

Fast ni ska veta att jag längtade hem till det här…

image

Jag har lagt upp maskor till en marinblå Miette åt mig själv, en av mina favoritkoftor!:)
Jag stickade en till en vän i somras, kände hela tiden att jag själv ville ha en sån, så nu kom jag äntligen till skott!

Det är lite som att cykla, jag har ju stickat tre innan denna, så det var bara att ta vid där jag slutade.

Började även på en ny cd-bok i går kväll…

image

Ni förstår väl vad jag ska pyssla med resten av kvällen???;)

Kommissarie Banks och koftan Miette, en oslagbar kombo!

3 comments on “Min måndag…

  1. Laila skriver:

    Verkar som om kvällen är räddad 😊 Ja, BK:n kunde påverka en rätt mycket ibland…

  2. Tomtan skriver:

    Förstår inte varför de inte kallar herrarna för att kolla prostatan????? Vi har det ju bra förspännt som kvinnor. Men jag hörde att det är kvinnor i glesbygd som utnyttjar möjligheten att få cancerprov medan stadsbor inte dyker upp.

    • mallasalster skriver:

      Håller med, prostatacancer är ju så vanlig!😕
      Konstigt, men vi som bor på landet kanske har mer tid, vi lever inte i samma stress för att få ihop livet?!? Himla dumt att låta bli!

Kommentera

