Ett bra besök…

Godmorgon!

I går var jag till sjukgymnastiken igen, dags för Basal Kroppskännedom!
Det blev inget av den varan, vi diskuterade hit och dit, fram och tillbaka hur vi/ jag ska lösa vissa saker och gå vidare.

Hon skickade bla en remiss till vattengymnastiken på Usö, där jag så fort det finns plats ska få börja.
Vilket känns himla bra eftersom jag gillar att vara i vatten!:)

Fick även tips på lite annat som hon tyckte att jag skulle spåna vidare på, ifall det kan vara något för mig.

Himla konstigt att min andra sjukgymnast inte kunde komma med dessa lösningar kan jag tycka, men, men, trots allt så blir nog detta jättebra till slut!

Jag känner mig positiv och detta besök var ett bra besök som gjorde mig gott, så nu är det bara att strukturera upp det hela och vara i det som både är bra och dåligt…

Jag har känt under de sista veckorna att mycket från min tid när jag var som sämst har kommit upp i mina tankar.
Vilket gör så himla ont, ger mig dåligt samvete för hur jag var, hur mina barn fick uppleva allt osv.

Jag vet att det är fel att tänka så, men tankarna kommer ändå, vi pratade mycket om det i går och nu måste jag hitta något bra sätt att bearbeta det på.

Och även min misströstan över att min kropp inte vill som jag och att jag drabbas av än det ena och än det andra.

Jag får ta en dag i taget och försöka gräva mig upp ur hålan jag är i nu, jag har ju så många bra saker omkring mig, saker som gör mig gott.

Så idag är en ny dag, vilket känns förbaskat bra!

Ha en fin tisdag idag! ❤

3 comments on “Ett bra besök…

  1. Linda skriver:

    Kära vän, jag tycker att du ska ta och samtala med en kurator.
    Jag besöker en med jämna mellanrum, sedan några år tillbaka. Det kan vara nyttigt att ventilera stort och smått med någon helt utomstående. När jag förklara relationer och problem för någon som inte vet någonting så måste jag reda ut för henne vad jag har för relation/känner för dessa personer, vilket i sin tur gör det mycket enklare för mig att känna vad jag egentligen känner för personer, saker som händer och annat i min omgivning.

    Bra att du kommer bra överens med din sjukgymnast! Finns det inte något stall i närheten så du kan testa en liten ridtur?

    Kram!

    • mallasalster skriver:

      Jo, jag vet, vi pratade om det nu när jag var hos sjukgymnasten. Fast nu har det varit så mycket ”sjuk”/”sjukbesök” mm, vill inte klänma,in ytterligare mer sjukbesök som det känns nu. Jag hade under många år regelbundna besök hos en kurator, vilket var min livlina.
      Jag ska fundera vidare på det, men ska försöka få lite struktur på livet och se om jag kan få till det ändå.
      Jag har under flera perioder ridit under de sista åren, just nu finns det ingen som jag kan vara hos, men det kommer nog, längtar så efter hästarnas lukt och närhet! Tyvärr är min sambo så extremt allergisk mot hästar, så vi kan inte ha in ngt i huset el i bilen som har varit i ett stall, himla mycket bök och stök för att få till det!😉
      Men när orken finns är det helt klart värt det!
      Kraaam

Kommentera

