Om och om igen…

Nu är jag där igen, trodde att denna gång skulle bli annorlunda, att min kropp skulle svara på min träning…

Detta upprepas gång på gång, jag håller andan och hoppas på att kroppen ska orka…

Går in i det med kämparglöd, fightingspirit, tror att jag ska erövra hela världen, universum, att en massa jävlar i namma ska hjälpa mig att gå vidare…

Det går ett tag, sen ett litet snedsteg, en övning för mycket, en annan del av min kropp som säger ifrån, som drar ner styrkan och orken…

I dag fick jag beskedet av min sjukgymnast att hon kände att det inte fanns något mer för henne att göra…

Nu är jag där, precis där som misströstan, ångesten, rädslan finns, hopplösheten över att stå själv i det, att inte ha någon att falla tillbaka på, få pepp av…

Ensam, om och om igen…

Det blev lite för mycket även för mig att mäkta med, ett mönster som har upprepats under alla år, om och om igen…

Det är bara sjukgymnasterna som har varierat, bytt skepnad, jag själv står kvar, gråter och kämpar att hålla mig upprätt, att inte ramla, en mask utåt, en glad och trevlig sådan…

I dag blev det en sådan där dag som jag helst vill glömma, skaka av mig och låtsas som ingenting…

Men i morgon är det en ny dag, en ny chans tillgodo, kanske den blir bättre än idag???

10 comments on “Om och om igen…

  1. Laila skriver:

    När kroppen bråkar med en är det lätt att känna sig maktlös och bara vilja ge upp.
    Med du, du har kommit ända hit och gjort massor av bra saker längs vägen. Varje grop du trillat ner i har du tagit dig upp ur, borstat bort smutsen från knäna och fortsatt framåt. Om du tittar i backspegeln och tänker på allt du klarat av så kan du ska vara stolt över den Malin som tittar tillbaka på dig i spegeln!
    Och imorgon är en annan dag med nya äventyr 😉
    Många varma kramar 💖

  2. Gunilla skriver:

    Kram, kram och kram igen.

  3. Tomtan skriver:

    Kram!!!! ❤ ❤ ❤

  4. Linda skriver:

    Kram fina ❤

Kommentera

