Gör om gör nytt…

I dag fick jag verkligen till det med mönstret på vantarna…

image

Här är mudden klar, sen skulle det vändas ut och in och sticka lite till innan själva vantkroppen skulle stickas…

image

Gaahhhh…har lust att slänga skiten i väggen…den är ”bautastor”…har lust att säga ett ord som börjar på f och slutar på n många gånger!!!:(

Ända stickade jag minsta storleken och jag har dasslock till händer, fattar nada…

Självklart ska jag på’t igen, mönstret är delbart med fyra, så att minska maskantalet borde ju även jag kunna fixa.

Nytt försök pågår…;)

6 comments on “Gör om gör nytt…

  1. Laila skriver:

    På det du har stickat – får du rätt antal maskor när du mäter 10×10 cm (eller 10×5 beroende på hur långt du stickat)?

    • mallasalster skriver:

      Jag har inte kollat sträckningen, ingen provlapp alls!😣
      Ska kolla det i morgon, innan jag repar upp!😊

      • Laila skriver:

        Kan vara lämpligt 😉 Jag är själv urdålig på provlappar och dessutom brukar jag missa att göra dem på rätt sätt. Alltså, ska jag sticka runt så ska provlappen också göras det eftersom att de flesta stickarolika hårt på rät- respektive avigvarven…

  2. Tomtan skriver:

    Alltid lika tråkigt……. De brukar sluta med att jag inte gör något…..

Kommentera

