Keps för varmare grader…

Jag virkade mig en keps till, en som jag kan ha när temperaturen stiger utomhus!;)

Denna gång använde jag mig av Belle, ett uppblandat garn, lin, viskos och bomull, från Drops.
Jag hade några nystan liggandes här hemma, så det var bara att köra på!
Dubbelt garn fick det bli för att få rätt stickfasthet…

image

Det blev en helt annan struktur, lite ruffigare, hårdare och stadigare…

image

Det blev en silverknapp till denna..

image

Jag har ett snyggt garn liggandes, mörkgrå Alpaca Cotton från Rowan, hade tänkt mig att sticka en keps av det, samma som jag stickade förra året, men nu kanske det får bli en virkad istället!;););)

Kommentera

