Mixa och matcha finaste ull…

Goddagens!

Nu har jag stickat klart halsduken som jag ska ha ihop med mössan jag stickade i Winter Garden från Debbie Bliss.

Mössa, handledsvärmare och halsduk,  check, vantarna väntar på sig, har tappat bort den påsen och vet ta mig tusan inte var den befinner sig!
Att jag alltid ska lägga allt på så bra ställen, bara att leta vidare!;)

Så här blev det…

image

Närbild…

image

Ett garn som gör sig bäst i så enkel stickning som möjligt, mosstickning på halsduk och slätstickning på mössan.

Handledsvärmarna är stickade i ett randigt mönster av slätstickning och rätstickning…

image

Så nu får jag väl hoppas på en riktig vargavinter, så jag kan använda dessa!!!;););)

Kommentera

