Blockning pågår…

I går kväll fäste jag trådar på några sjalar som en vän har stickat.

Nu ligger dom på blockning…

image

Den ovan är stickad i två färger av Alpaca och dessa två sjalar är stickade i Felted Tweed, den översta och den understa är stickad i Zauberball…

image

Tyvärr ger inte bilderna någon rättvisa åt färgerna, ser så himla dassiga ut, i verkligheten är dom jättefina!

Tänkte på att det var himla längesedan jag själv stickade någon sjal, men jag har väl lärt mig tillslut att det inte är någon idé, för dom blir bara liggandes!;)

6 comments on “Blockning pågår…

  1. Laila skriver:

    Varför blir de liggandes undrar nyfiken sjaloman 😊

    • mallasalster skriver:

      Jag får inte till det när jag tar på mig dom, ser INTE lika snyggt ut på mig som alla andra, ändarna är i vägen, dom sitter INTE kvar, sen sticks dom…
      Hopplöst fall sa doktorn och grät! 😂😂😂

      • Laila skriver:

        Alla är vi olika, jag har nästan alltid någon typ av sjal 😄 Det är just allas våra olikheter som gör livet rikt och som ger mina kretiva ideer bränsle. Hur kan man förändra, förbättra och få till något som, förhoppningsvis, blir både snyggt och praktiskt i slutänden 😊

      • mallasalster skriver:

        Absolut,😊 min grej är ponchos, dom sitter där dom ska!👍

  2. Tomtan skriver:

    Känner igen det där…… ändå har jag 3 sjalar på gång……. Lär mig aldrig 😀

Kommentera

