Halsduk i Winter Garden…

Halsduken som jag har tänkt att sticka av detta garn är på gång…

image

Jag funderade hit och dit vilket sticksätt jag skulle använda, fick tips att sticka patent, vilket jag nappade på!

Tyvärr passade garnet INTE till patentstickning, alldeles för rustikt och tjorvigt, blev jättefult!:(

Testade även halvpatent, blev inte heller bra, så då testade jag med falsk patent…

image

Vilket blev himla snyggt, men alldeles för stabbigt, så nu har jag testat att sticka mosstickning och det blir jättebra…

image

Garnet kommer att räcka längre om inte annat!;)

2 comments on “Halsduk i Winter Garden…

  1. Laila skriver:

    Ser ut att bli väldigt snyggt. Mosstickning av olika slag blir ofta väldigt bra men jag har inte tålamod att sticka det på större saker…

Kommentera

