Nytt kök del 1…

Hej!

I dag är det en vilodag, min mage har sparkat bakut, för mycket julgodis och kaffebröd är INTE bra för IBS-magar!:(

Så nu har jag gett bort det mesta som låg i frysen, bättre någon annan får njuta av det än att jag inte kan låta bli.

Men, men, som man bäddar får man ligga…

I morgon kommer snickaren, åh, vad spännande det ska bli!:)
Mannen i huset har rivit ur det gamla köket och skruvat ihop alla nya skåp och det gick över förväntan, ni vet, det där med platta paket från IKEA???;)

Här kommer några bilder på hur det såg ut innan och under utrivningen…

image

Ett himla hopplock av gammalt och nytt, vi fixade till det allra nödvändigaste när vi flyttade in för 6 år sedan.
Sen har tiden gått och man vänjer sig ju i hur man har det…

image

Vi kommer spara tapeten, golvet och även alla vitvaror, dom bytte vi ut när vi flyttade hit…

image

Just nu har vi kökssaker överallt och ingenstans, oj, vad man samlar på sig saker som man aldrig använder!

Ha en trevlig Trettondagsafton och dag, här blir det en lugn sådan!❤

5 comments on “Nytt kök del 1…

  1. Laila skriver:

    Och antagligen lite pyssel av olika slag antar jag…

    • mallasalster skriver:

      Stickar på en halsduk som jag faktiskt inte vet hur den kommer att bli!😉

      • Laila skriver:

        Se där ja, jag tänkte väl att det blev lite handarbete 😊 Vantarna blev bra, håller tummarna att halsduken blir det också. Själv har jag plockade fram en gammal surdeg. Vi får väl se villket som inträffar först – att jumpern faktiskt blir klar eller jag blir less på’n…

  2. Linda skriver:

    Spännande! Jag och P1 bytte kök när vi bodde i hus. Det gick fantastiskt enkelt med de där platta paketen från Småland!
    Ska bli spännande att se slutresultatet!

Kommentera

