Min grå poncho…

Goddagens!

Till slut blev jag klar med min poncho…

image

Jag har stickat den på maskin, garnet är Alpaca från Drops.
Den blev precis så där lätt, luftig, mjuk och go som jag hade tänkt mig!:)

Jag fick inte till kanterna som jag avmaskade för hand, svårt att få till en bra ”trådspänning” när man inte kan hålla stickorna ordentligt.

Så jag har virkat fm runt om i 4 varv, vilket löste det hela!

Jag har stickat det svarta stycket till den svarta ponchon…

image

Men resten får vänta några dagar, vill inte överanstränga handen för mycket.

2 comments on “Min grå poncho…

  1. Laila skriver:

    Härlig! Trevlig helg!

Kommentera

