I brist på annat…

Jag började ju brodera på en ny sits till en pall som jag köpte på loppis i våras.

Från början…

image

Här var benen ommålade och materialet framplockat…

image

Sakta men säkert växte sitsen fram…

image

Sen tog det tvärstopp!

Så nu har jag bestämt att broderiet får bli en kudde istället och efter att ha letat i skåp och lådor hittade jag en söndertvättad sjal i alpacaull,  ihoptovad och grann.

Den som spar han har…;)

image

Med lite assistans som ni ser, gick arbetet som en dans…

image

På plats…

image

Och det räckte även till en pall till, så nu har vi två ullklädda pallar i hallen…:)

image

4 comments on “I brist på annat…

  1. Laila skriver:

    Där ser man att vissa saker är bra att spara, de kan få nytt liv 😊 Inte lär man bli kall om baken när man sitter på de pallarna heller.

  2. Tomtan skriver:

    Du kunde ha fått min Overslyngel……. Den tvättade jag lite för varmt för ett par veckor sedan. Från XL till XS 😦

Kommentera

