Mössa med pompom…

Att jag visade er hur jag gör mina pompom berodde på att jag har virkat en mössa som ska bli visningsex hos min LYS!

Från början till slut…

image

Garnet till själva mössan är Ronja från Järbo och garnet till pompomen är Melody från Drops.

Jag har virkat med virknål nr 5, så detta var verkligen en snabbvirkad mössa!

Pompomen på plats…

image

Uppifrån…

image

Närbild…

image

Ronja är ett uppblandat och melerat garn, akryl och ull.
Jätteskönt att arbeta med och finns i fyra olika färger.

Ett nystan räcker precis till en mössa!:)

Kommentera

