Senapsgult…

Nu till hösten är det ju fint med lite mustigare färger och en färg som jag verkligen går igång på just nu är senapsgul!;)

Absolut inte min färg, men så himla snygg ihop med petrol, lila och marinblått…

Så när jag var in till garnaffären sist fick jag med mig två nystan lyxgarn i just senapsgult hem…

image

Ett mohairgarn ”Cusi” och ett slätt garn ”Piura ” från Lamana.
100% alpacaull, så fina garner så man nästan dör ”snyggdöden”…;)

Så här ska det virkas en mössa med en tråd av varje, kunde inte låta bli, var tvungen att börja på en gång…

image

Det blir så där helt perfekt, en tunnare, lite finare och lättare mössa, inget för kalla vindar och blåst, men den värmer nog ändå en vanlig höst och vinterdag!

Hmm, vad jag nu menar med ”vanlig” höst el vinterdag…men ni fattar vad jag menar!;)

Tror att det även kan räcka till en halskrage i samma mönster, ett snyggt, enkelt och lyxigt set för dryga 200 kr, vilket jag tycker är helt ok!:)

Spännande fortsättning följer…

4 comments on “Senapsgult…

  1. Laila skriver:

    Färgen är snygg men svår, har jag den direkt mot ansiktet så ser jag sjösjuk ut…

  2. Tomtan skriver:

    Gillar senapsgul…. Men vad har man till???? Idag är det mössa på -2

Kommentera

