Veterinärbesök…

Goddagens!

Just nu är det lite trögt på handarbetsfronten, kan inte riktigt koppla av.

Beror mycket på att ryggen är som den är, sen är det mycket annat som snurrar i skallen.

Känns som att jag bara börjar på saker och inte fullföljer, glädjen och känslan av att vilja bli klar med något vill inte infinna sig…trist!

I går var vi till veterinären med den lille herrn, det var dax för munsanering och kemisk kastrering.

Det var en omtumlad herre som kom hem därifrån…❤

image

Vi var lika omtumlade som han, 7 st tänder fick dom rycka ut!!!!!

Herregud, är lite chockad än över det hela, vi har inte alls fattat att det var så illa.
Och det har ju gått så fort, för ett år sedan när vi var hos veterinären sist fanns det bara lite, lite tandsten och nu var han jättedålig i munnen…:(

Vi såg att det hade kommit tandsten redan i början av sommaren och sen dess har jag försökt att borsta hans tänder varje dag, men inte fattade vi att det var så allvarligt!

Så nu får vi hålla efter ordentligt, vi ska tillbaka om ca tre veckor för att få tips och råd när det gäller tandvården.

Till saken hör ju att den här lille herrn inte är vidare värst förtjust i att jag borstar hans tänder, det har allt som oftast varit himla tjurigt och dant när jag har pysslat med hans tänder. Men nu får jag INTE ge mig!;)

Det som är allra tråkigast och lite ovanligt enl veterinären är att han bara är 3 år och redan har såna tandproblem!:(

Nu ska jag vila en stund på värmedynan, ska ta tag i det sista på första ärmen på Myrna-koftan, sen är det bara en ärm kvar, vore ju faktiskt lite kul om den blev klar någon gång…;)

wpid-dsc_3704.jpg

8 comments on “Veterinärbesök…

  1. Laila skriver:

    Stackar lilleherrn. Och inte kul för matte heller… Det verkar ju konstigt att det gått så fort, fick ni någon förklaring till varför? Hoppas det ordnar sig och lycka till med koftan 😊

    • mallasalster skriver:

      Tydligen kan det gå så där fort, inte jättevanligt men det händer. Helt förskräckligt, vid vissa tänder hade han tandfickor på 5 mm, usch och fy, vad jobbigt han måste ha haft det!😭
      Vissa tandrötter var inte som dom skulle, så hans tänder har kanske varit dåliga redan från början.
      Tack, jag stretar på med koftan, provade den förut när resårkanten var klar på ärmen, tyckte den blev för kort, så nu har jag repat upp resåren och stickar 20 varv till…ha, ha…😂😵

      • Laila skriver:

        Tja, människor kan ju ha dåliga tandanlag så varför skulle inte hundar kunna ha det. Hoppas att det löser sig och att resten av tänderna är bättre. Lycka till med tandborstningen.

      • mallasalster skriver:

        Tack snälla du, spännande fortsättning följer, ha, ha, vi kommer att bli sååå osams…!😉

  2. Laila skriver:

    Jo, jag minns försöken att borsta tänderna på hunden jag hade… Tandkräm med leverpastejsmak tyckte hon var lika vidrigt som matte tycke det lät 😊

  3. Tomtan skriver:

    Stackare!
    JAg har en kompis som har en älghund. När hon ropar på barnen att det är dags att borsta tänderna är hunden på plats först. HAn vet att han inte får gå in i badrummet förrän J säger att det är OK, så han sitter vid dörrstocken och viftar på svansen och ger ifrån sig förväntansfulla ljud. När sen barna är klara är det hans tur och då myser han. Mycket skum hund 😀

Kommentera

