Myrna i Line…

Godmorgon!

I dag märks det att hösten är på g, alldeles dimmigt och trolskt ute…
Själv tycker jag det är skönt och mysigt att den är här!:)

Nu har jag iallafall löst problemet med Myrna-koftan, jag hade tagit helt fel garn!:(

Jag gick efter masktätheten och stickstorleken, trodde att det skulle passa.
Icke sa Nicke…med experthjälp kom vi fram till att garnet var alldeles för tjockt, masktätheten och stickstorleken stämde, men inte meterantalet per 100 g.

Inte konstigt att den blev som den blev, ”rulen” till höger är nu upprepad och garnet utbytt…

image

Det här med att byta ut garn kan vara himla komplicerat ibland, tydligen så var jag inte tillräckligt uppmärksam när jag läste igenom mönstret och som vanligt gjorde jag ingen provlapp!

Men det har jag gjort nu iallafall,  med det nya garnet…

image

Jag har alltså bytt garn till Line från Sandnes, provlappen stämmer precis med mönstret, så då borde väl det bli rätt denna gång?

image

Ha en fin fredag idag!❤

Kommentera

