Snarkbollar…

Här hemma har vi ett stort problem nattetid…
Jag snarkar så att min stackars sambo blir tokig och det är bara förnamnet!:(

Häromdagen frågade han mig om jag kunde virka några små bollar, till vadå undrade jag?
”Till att kasta på dig istället för kuddar när du snarkar ” svarade han…

Så så fick det bli…

image

Till historien hör det till att när han kastar kuddarna på mig, blir jag livrädd, alltsom oftast sätter jag mig käpprätt upp i sängen och är livrädd!
Själv märker jag inget, har väl fullt upp med mitt snarkandet… 😉

Så nu får vi se hur detta går, spännande fortsättning följer!

8 comments on “Snarkbollar…

  1. Laila skriver:

    Jag snarkar också pga svullna slemhinnor. Frågade läkaren jag går hos om man inte kunde göra något. Fick prova en kortisonnässprey och även om den inte alltid hjälper till 100% så har den gjort underverk. Jag får bättre sömnkvalité och jag stör inte han jag delar lägenhet med 😉

  2. Tomtan skriver:

    Läste nånstans om en snark t-shirt. I den var det fastsydda tennisbollar i ryggen. Så fort man rullade över på rygg så blev det obekvämt och man rulla tillbaka på sidan.

  3. Marianne Ekman skriver:

    Tala med din läkare. Du kanske behöver en ”snarkaparat” (CPAP) för att få bättre syresättning nattetid, och då snarkar du inte.

    • mallasalster skriver:

      Hej!😊
      Jag har gjort utredning och hade ingen sömnapné, så det var inte aktuellt. Men ska forska lite i det där med nässpray som jag fick tips om, kanske kan vara ngt!

Kommentera

