Gör om, gör rätt…

Ibland undrar man om man inte tänker över huvudtaget…man liksom bara kör på och kollar inte läget, blir så himla trött på mig själv!:(

Denna gång handlar det om min randiga top, när jag provade den näst sista gången använde jag rundstickor i stället för en garntråd i maskorna eftersom rundstickan som jag stickar med inte räckte till.

Fortsatte glad ihågen att sticka på, nöjd med provningen!
Tills i går när jag helt plötstligt insåg att maskorna inte stämde…

image

För det första var de mindre och ytan betydligt slätare och till saken hör den att när jag provade den sista gången tyckte jag faktiskt att den var himla figurnära…;/

Inte undra på…hade sparat fel sticka på arbetet…så himla typiskt,  bara att repa upp och göra om…

image

Ett halvt nr på stickan gjorde en hel del, man såg skillnaden jättetydligt, så ett helt parti med det gröna garnet fick göras om.

image

Men nu är jag på g igen och nu ser det bra ut och jag är nöjd, den känslan är värd allt upprepande och irritation!

Det är ju bara det att jag vill hinna använda den innan sommaren går över till hösten, så det är väl bara att köra på…;)

Ha en fin dag idag!❤

6 comments on “Gör om, gör rätt…

  1. Laila skriver:

    Den här sommaren har jag flera gånger känt att ”tänka rätt det är sånt som bara händer andra”… Min semestersjals stickning är egentligen lätt men jag gör fel konstant. Är just nu rätt le på’t. Men nu är det inte sååå många varv kvar. Jumpern ser ut att bli kalas fin. Heja dig!

  2. Laila skriver:

    Då måste det vara sommarens fel och inte mig det är knas med 😊

  3. Tomtan skriver:

    Så trist att repa upp……..

Kommentera

