Stickad top fääärdig…

Goddagens!

Här ligger jag fortfarande där jag ligger, har dock i dag sällskap av en ”skotträdd” hund…

image

Stackars Bosse, det är världens åskoväder och han är så rädd, den lille herrn… ❤

Jag blev precis klar med mitt UFO innan regnet kom, så jag hann fota den ute på altanen!

Men så här såg det ut i morse vid första provningen…

image

Satt som ett smäck, tjohoo, vad bra det blev!

Tadaaà…

image

Framifrån och från sidan…

image

Närbild…

image

Jag är så himla nöjd, känns förbaskat bra att jag gjorde klart den.
Har tvivlat många gånger, kändes ganska B när jag höll på med den, men gud, va bra att jag stod ut!:)

Mönster 160-11 och Cotton Viscose och Safran från Drops.
Jag blandade dessa två garner, enl mönstret ska det bara vara Cotton Viscose och jag använde nio färger istället för fyra enl mönstret.
Jag stickade även runt upp till ärmhålen, istället för att sticka två stycken.

4 comments on “Stickad top fääärdig…

  1. Lallagunilla skriver:

    Jättefin, och ser himla skön ut. Och så den där sköna känslan när man gjort klart, gått i mål. Tänk att det finns de som aldrig har ett UFO liggande. Jo dom finns… Eller så luras dom… 😙

Kommentera

