Nytt på stickorna…

I natt gick det inte att sova, som vanligt fick det bli lite nattpyssel…

image

Jag ska sticka mig en kortärmad top, det blå garnet har jag haft länge, det har varit både det ena och det andra, upprepat och nu sist liggandes i skåpet i väntan på en bra idé.

Har kompletterat med några fler färger, turkos , grön och röd, så nu ska det alltså bli en kortärmad top!:)

Utgår från ett mönster ur en Kreativ Stickning, garnet stämmer inte med mönstret, men som vanligt gör jag lite som jag själv vill…;)

I går virkade jag sista maskan, trodde jag i allafall, på koftan…

image

Det blev inte den sista maskan, i samråd med ägarinnan ska jag virka en rapport till på längden, tror hon behöver ha den lite längre!

2 kommentarer på “Nytt på stickorna…

  1. Laila skriver:

    Praktiskt när det är så enkelt att förlänga ☺

Lämna en kommentar