Väska i finaste tyget…

En av mina favoriter inom svensk design är Stig Lindberg, jag älskar hans mönster, massor av färg och form!

För ett år sedan köpte jag ett tyg på Linne och Lump som skulle bli en väska, nu har det dock legat till sig i tygskåpet, men idag kom lusten och viljan…

image

Bara att sätta igång, stansade hål och slog dit ringar som axelremmen sitter i, axelremmen hör egentligen till en annan väska, vilken jag inte ville ha någon axelrem till, så den la jag i ”bra att ha lådan” och nu blev den helt perfekt till detta tyg! Phu, en låång mening blev det…;))

Så här blev den…

image

Närbild…

image

Det blev lite tyg över, så det ska bli en liten necessär att ha till tänkte jag, måste ju ta tillvara på allt tyg…;)

I kväll hade vi avslutning på Stickkafét,  det blev nya klänningen på och det visade sig att jag hade en poncho som passade perfekt till, jag och min matchning…;)

image

Kommentera

